Friday, July 14, 2017

Like day and night.

BLOUSE - Lefties
SKIRT - Mango
BOOTS - Marypaz
BELT - Borrowed from an old leather jacket

CORSET - Bershka
SKIRT - Mango
BOOTS - Marypaz
BELT - Borrowed from an old leather jacket

♡EN♡

I vividly remember going through my mom's magazines back when I was a kid. I was always fascinated by the fashion section, which among many shots of celebrities streetwear, catwalks, and a monthly selection of new garments and trends, also included something that I particularly enjoyed: day to night looks. Following that same premise, I decided to share what I normally wear when I have a busy day. 

My mornings are pretty chill most days. If I don't spend them at home studying, I usually have breakfast with my boyfriend or I go run some errands. Afterwards I sometimes go stay at his place, for what I pack just a top to change later (less is more. Nobody has time for running around with a backpack filled by a complete new set of clothes). Later on, in the evenings, I sometimes meet up with some friends.

So for this particular day I chose to wear the same denim skirt and booties, but used two different tops that make all the difference. One is a loose floral blouse that gives off a more feminine, chic, and even a little romantic vibe. Second one is a tight plaid corset with a zipper, which creates the perfect rebellious yet sexy night outfit. What do you guys think?

♡ES♡

Recuerdo vívidamente hojear las revistas de moda de mi madre cuando era niña. Siempre me hallaba fascinada por la sección de moda en la cual, además de fotografías de pasarelas y celebridades o una selección mensual de nuevas prendas y tendencias, se incluía también una parte que yo adoraba: looks "day to night". Siguiendo esta misma premisa, decidí compartiros lo que normalmente visto en mis días más ajetreados.

Mis mañanas suelen ser tranquilitas la mayoría de los días. Si no me las paso en casa estudiando, a veces voy a desayunar con mi chico o de compras. Después a veces me quedo en su casa, para lo cual me llevo una parte de arriba para cambiarme más tarde (menos es más. Nadie tiene tiempo de ir corriendo de un lado para otro con una mochila llena de ropa). Más adelante, por la tarde noche, a veces suelo quedar con mis amigas.

Así que para este día en particular decidí vestir la misma falda y botas, pero usé dos tops distintos que de veras marcan la diferencia. Una es una blusa floral suelta que crea un rollo más femenino, chic, e incluso me atrevería a decir que romántico. El segundo es un corset de cremallera a cuadros, que lo transforma en el perfecto outfit rebelde pero sexy para salir de noche. ¿Qué opináis vosotros?

No comments: